Avoimet työpaikat Kirjaudu

ATA Henkilöstöpalvelut Oy

Ura jatkuu vielä eläkepäivilläkin

Kimmo Tuulenmäki on Etelä-Savolaiseen yrittäjäperheeseen syntynyt, sittemmin pääkaupunkiseudulle asettunut, kohta 66-vuotias pitkän työhistorian omaava eläkeläinen. Taustalla hänellä on kaupallisen alan koulutus, ja työuraa on muun muassa parikymmentä vuotta kiinteistönvälitysalalta.

Kimmolla on ollut Hartwallin edustusliike, ja hän onkin logistiikan moniosaaja. Koko logistiikkaketjun työtehtävät ovat tulleet tutuksi niin kuljetuksista kuin varastoinnista kirjanpitoineen. Logistiikka-alan työt ovatkin vieneet miestä myös vielä eläkepäivillä.

Aurinkoiset, ja myöskin ne Suomen suven sateiset päivät Kimmo viettää Etelä-Savossa mökillään, ja silloin miehen pitää kiireisenä muun muassa kevyet remontoinnit ja muut kesän mökkeilykauteen liittyvät hommat. Niin sanottuun harmaaseen aikaan Kimmon arki painottuu Etelä-Suomeen ja keikkatöihin.

Ura jatkuu vielä eläkepäivilläkin

Kimmon pitää kiireisenä muuttokeikat harmaaseen aikaan muuttotyöt.

Harmaan ajan arki

Kimmo työskentelee syksy- ja talviaikaan keikkaluonteisesti Martelalla / Muuttopalvelu Grundellilla muuttotöissä. Muuttopalvelu Grundell Oy on siis Martelan tytäryhtiö. Kuljettajan työpäivät ovat monipuolisia, ja kestävät pääsääntöisesti sen 8-10 tuntia. P Vantaan toimipisteeltä ajot tehdään pääkaupunkiseudun alueelle päiväsaikaan, pidemmille reissuille ei lähdetä ajamaan. Kuljettajan päätyötehtäviä ovat kuormien purku ja lastaus, mutta muuttotiimin tehtäviin kuuluu toki paljon muutakin. Muuttotöiden ollessa keikkaluonteisia, ollaan harvoin samalla tiimillä kaikkia keikkoja heittämässä, ja sekin tuo työhön oman mausteensa. “Toisinaan tiimin vaihtelu voi vaikuttaa työn laatuun, mutta kuitenkin 95% keikoista menee aina kuten on sovittu”, Kimmo kertoo.

Kaikkein tärkein osaamisvaade muuttotöissä on Kimmon mukaan asiakaspalvelutaito. Asiakasta sekä työtiimiä pitää osata kiittää, ja kaikenlainen palaute tulee uskaltaa sanoa ääneen. Työtä tehdään ihmisten kanssa ja ihmisille, joten asiakaspalvelua päiviin sisältyy väistämättä. Kuljettajan pitää olla myös jämäkkä, sillä muuttokuorma on kuskin vastuulla. Luonnollisestikin työskentely vaatii myös hyvän fyysisen kunnon.

Miten Kimmo sitten päätyi ATAlle töihin?

Kimmo on työskennellyt samaisessa yrityksessä jo ennen eläkkeelle jäämistä neljän vuoden ajan. Eräs kollega suositteli osa-aikatyöskentelyä ATAn kautta, ja häneltä Kimmo oli saanut oikeastaan erittäinkin positiiviset lausunnot ATAsta. Kimmolla on taustallaan hieman huonoja kokemuksia henkilöstövuokrausalan toimijoista, jonka vuoksi suosittelusanaset olivatkin ratkaisevassa asemassa ATAlle työllistymisessä.

”Ensitapaaminen Harrin kanssa antoi kuvan, että ATAlla homma todella toimii. Jos mies katsoo miestä silmiin ja tulee petetyksi, on silloin maailmankirjat sekaisin. Kun jotain ollaan sovittu, niin asia on pitänyt ja kaikki on toiminut niin kuin on puhuttu. ATA on pieni ja dynaaminen yritys, jossa asiat hoidetaan jämäkästi. Ison talon byrokratiaa ei ole – asiat ei ohjaudu henkilöltä A henkilön B kautta henkilölle C.”

ATAn kautta Kimmo on nyt työskennellyt kaksi harmaata kautta.  Töitä olisi tarkoitus tehdä vielä vuoden loppuun, jonka jälkeen Kimmo lähtee lomailemaan ulkomaille ennen ensi kesän mökkeilyjä.

Takaisin